پاندا
Panda Antivirus





در سال ۱۹۹0 مدیر و موسس این شرکت امنیتی Mikel Urizarbarrena به همراه همسرش “Berta Frías” و گروهی برنامه نویس با سرمایه ای اندک کمپانی کوچک پاندا را در شهر Bilbao اسپانیا با هدف مبارزه با انواع تهدیدات اینترنتی تاسیس کردند .

این کمپانی در حال حاضر در بیش از ۵۴ کشور مختلف دنیا دارای نمایندگی رسمی و انحصاری بوده و محصولات خود را در بیش از ۲۰۰ کشور جهان عرضه می کند.
این کمپانی در سال ۱۹۹۵ یعنی پس از گذشت تنها ۵ سال از تاسیس خود توانست کل بازار آنتی ویروس اسپانیا را از آن خود کند و در همان سال تصمیم به جهانی شدن گرفت.


Mikel Urizarbarrena در این زمینه می گوید: “کمپانی های محلی برای بقای محصولات خود نیازمند جهانی شدن هستند و این امر با بالا بردن کیفیت محصولات و توانائی مقابله با رقبای بین الملی مهیا می گردد. شرکت در نمایشگاه CeBiT هانوور در سال ۱۹۹۶ امکان جهانی شدن را برای شرکت ما مهیا کرد. این نمایشگاه گامی بود که ما را از Bilbao در اسپانیا به ۵۰ کشور دیگر هدایت کرد و به ما ثابت کرد محصول ما به راحتی می تواند در عرصه بین المللی با رقبای خود مقابله کند.

یکی از دلایل پیشرفت محصولات این کمپانی ارائه خدمات پس از فروش به کاربران بوده است . Mikel Urizarbarrena مدیر این کمپانی معتقد است یک محصول anti-malware بدون داشتن خدمات پس از فروش کارائی لازم را نخواهد داشت. به همین دلیل این شرکت ارائه خدمات ۲۴ ساعته به کاربران را در راس اهداف خود قرار داد و در سال ۱۹۹۷ کمپانی پاندا اولین شرکتی بود که به کاربران خود در اقصی نقاط جهان سرویس و خدمات ۲۴ ساعته ارائه داد. در سال ۱۹۹۸ پاندا شروع به ارائه سرویس آپ دیت روزانه خود کرد و در حال حاضر این محصول حداقل روزی ۲ بار بروز می شود.

از جمله عوامل مهم در افزایش سرعت شناسائی کدهای مخرب ، رسیدن یک نمونه از این کدها به لابراتوار مرکزی کمپانی های آنتی ویروس است. در این راستا یکی از وظایف ۵۴ نمایندگی کمپانی Panda Software ارسال نمونه هایی از کدهای مخرب به لابراتوار مرکزی پاندا است که در کشور خود به آن برخورد می کنند .